BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM

ASSALAMMUALAIKUM WBT


SELAMAT MEMBACA...

iklan sikit

iluvislam

my pet

Sunday 15 March 2009

Pedoman hati

salam...
it's been a long time since d last time i updated this blog.
i think my estrogen level is rising, dats y i kinda experiencing this unstable emotional crisis. urrggghhhh,hate this.
ok raihan,bnyk2 istighfar ok....

after solat td, i read a few ayat in al-quran...after that,belek2 terjemahannya, dan terjumpak ayat yg menyedarkan diri (mmg terkena btg hidung). so i juz wanna share it here, n i hope i wont keep on dwelling in my past, n hoping for something uncertain anymore...dunia je tu,xkekal pun...Allah dah sebut,apabila dtgnya hari khiamat, ibu pun lari dari anaknya, apatah lg kawan atau kenalan yg baru dikenali,kan...

"Maka (ingatlah) apabila datang suara yang sangat keras itu (33). Yaitu pada hari yang setiap orang lari dari saudaranya (34). Dan dari ibunya dan dari ayahnya (35). Dan dari isterinya dan dari anak-anaknya (36). Bagi setiap orang dari mereka itu, di hari itu, ada satu perkara yang dihadapinya (37). surah Abasa.


ok,ini sekadar selingan. d ayat that i found after my solat is from surah ali-imran. ayat ke-14
yang bermaksud...

Dijadikan terasa indah dalam pandangan manusia cinta terhadap apa yang diinginkannya, berupa perempuan2, anak-anak, harta benda yang bertumpuk dalam bentuk emas dan perak,kuda pilihan, haiwan ternak dan sawah ladang. Itulah kesenangan hidup di dunia, dan di sisi Allah lah tempat kembali yang baik.

cinta manusia xkan kekal. carilah cinta Allah(seruan utk diri sdri dan yg mmbca). smoga Allah permudahkan hidup kita...dan semoga Allah memberi yang terbaik. Ingatlah, Allah menguji hambaNya sesuai dgn kesanggupan kita.

Rabbi yassir wa la tu 'assir...ameen...

2 comments:

irshadian said...

huhu what happened sis, that holy book is the real syifa'

Allah maak ya raihan!

raihan said...

time kasih amal...caring gak ampa ni ye..hihi :-p

ampa p ka sufarah kawen ari2?